Min vecka hittills

Oj vad fort veckan gått! I lördags kväll umgicks jag med Hanna och Linus m.fl på kvällen, tömkörde Bella i ridhuset eftersom det öste ner.. Sen på kvällen var mamma och jag inne och tog in henne och pita, sov hos Hanna sen. På söndags morgonen plockade mamma upp mig så åkte vi och släppte ut och mockade åt stona. Sen åkte vi hem och käka frukost och jag sov en stund på soffan. Efter lunch åkte jag till stallet och skrittade ut på en mysig skogstur. Sen kom Johan och hämtade mig vid sju typ så åkte vi och köpte pizza. Duschade och fixade till mig lite snabbt och åkte till hanna. I måndags var vi först till Hannas tandläkare innan vi åkte till Örebro för lite shopping. Jag fick med mig en stickad tröja till min bror från lager 157, ridhandskar och hästgodis från granngården och tre par trosor från Lindex. Och lite smått på lågprismagasinet. Sen åkte vi till min tandläkare. Efter det blev de ett pass i ridhuset, Bells var superfin. Sen åkte jag hem. 
I tisdags i skolan åkte vi in till Örebro och skrapade soprum. Sen när vi var klara med det målade vi plank i skolan. Sen åkte jag hem och skrittade ut med Hanna innan vi hade usek möte. I onsdags följde Marielle med mig hem, vi började med att tömköra Bella, sen smörjde vi sadel och träns. Sen kom mamma och hämtade oss o vi åkte hem och städade och lagade mat. Blev vildsvinsfilé, broccoli, pommes och sås, supergott!
I torsdags hade vi frilufs dag i skolan så vi vandrade och lagade mat över eld. Var tillbaka typ 13.30 och då fyllde vi ett papper innan vi slutade. Tog tåget till Örebro och gick till lägenheten och skurade trappuppgången. Sen kom Johan och hämtade mig och körde mig till stallet. Skrittade ut barbacka med Hanna sen skulle hon trimma lite så Bella och jag kollade på. Sen ringde jag mamma och hon sa att bellas nya benskydd hade kommit! Så när mamma kom provade vi dom och släppte ut Bella. Igår var jag i skolan och hade svenska och engelska, sen åkte jag till stallet och tömkörde Bella. Skyndade mig tillbaka till bussen och åkte till Hallsberg igen och solade, sen drog jag och ewe och köpte färg för att måla om hennes vardagsrum! Åkte hem med 20.25 bussen, käkade kvällsmat sen däckade jag i sängen! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0