Today

Hej! Gick upp i morse och red ut på Bella, gick upp på en skogsväg som var så gott som igenväxt. Hann komma en lite bit sen blir Bella helt förstelnad innan hon reser sig och slänger sig runt och drar i sken, lyckas som tur var att få stopp på henne väldigt fort så ingen skada skedde. Vänte om och fortsatte dit vi var påväg, efter ett tag fick jag vända för vägen vart helt igenväxt. På vägen tillbaka slog hon tvärnit på ungefär samma ställe och hela hon började skaka, kändes nästan som vi skulle studsa iväg. Sen såg jag en människa och precis då trampade en människa på en pinne som knäcktes och Bella trodde hon skulle dö.Kom ut på grusvägen sen och red de vägar som var mest stigaktiga jag kunde på, mest för att vi oftast rider samma vägar, och tror faktiskt inte att jag ridit henne någon gång där jag red idag.
Släppte ut henne i hagen utan täcke när jag kom hem och gjorde i ordning Miller och red honom en sväng. Kan honom utan och innan så valde att fokusera väldigt mycket på min sits idag, och han kändes så fin för att vara han! 
Släppte ut honom till Bella och gick in och åt lite snabbt, böt även byxor. Gick sedan upp till stallet och mockade, sen packa jag ur transporten från igår. Har precis slängt in massa benskydd och boots i tvättmaskinen, ska alldeles strax bege mig ut och springa, så gott jag orkar dvs.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0