Helgen

I lördags tog vi lite sovmorgon innan vi släppte ut alla hästar och mockade, efter det red vi ut på smala och evita. blev en kort sväng så vi red genom dom lite på banan också. Sen åkte vi och tiggde frukost hos Frida och efter det åkte vi iväg hela gänget till ett ställe där de ska ha hästägarfest på lördag. När vi var klara där åkte vi hem till Frida och hon bjöd på käk. Sen åkte Camilla och jag o hämtade Moa och på vägen hem stannade vi och handlade till kvällsmat. 
I söndags blev det sovmorgon igen, kl. 10 kom Frida och hämtade upp oss med evita och kotten, så åkte vi mot Tidaholm. Camilla gick och anmälde oss medan jag och Frida gick banan. Sen lastade vi ur och gjorde i ordning hästarna. Red fram och sen hoppade vi, evita gick felfritt båda rundorna, 60cm och 80cm. Kändes mycket bättre än i fredags, hade bättre galopp och jag hävde mig inte fram med överlivet lika mycket.
Frida och kotten peta 1 hinder båda gångerna, samma hinder, men annars var de superduktiga!
Sen böt vi hästar och åkte iväg och löshoppade, en treåring som ska gå treårstestet och sen smala. Gick jättebra.
Nör vi kom hem slängde vi oss några mackor innan vi åkte på kalas. 
Idag började camilla och jag med att köra Ursula och lady och Frida och Evelina red glajjden och monjo, körde intervaller, och hästarna var fina. Efter det körde Camilla och Evelina mixed och cash och jag red baronen, intervaller på de också, Frida red Lara med i värmningen också. 
Sen hämtade vi hästar innan vi åkte hem och käkade. Sen följde jag med Frida och hämtade hennes dotter på dagis och hämtade hjälmar. 
Sen upp till ena stallet och så kom några och fick prova på att rida. O sen lagom när dom åkte kom hovis!

Nu ska vi snart sova för i morgon bär det av till Åby för trav! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0