Gårdagens dressyrträning

Tränade ju för Anna igår igen, och guuuuud vilken skillnad det var på Bella sen sist, fick massor utav beröm av Anna att jag skött läxan jag fick. 

Bella gick klockrent på transporten, när vi kom till ridhuset borstade jag av henne och satte på skydden innan jag sadlade och tränsade. Gick ut i ridhuset och hoppade upp, sen skrittade jag fram på långa tyglar innan jag började arbeta henne, red fram i skritt och trav och sen kom Anna. 

Småpratade lite innan vi satte igång, började med att trava på volten och sen följa fyrkantspåret med öppna på långsidorna. Sen ökade och minskade vi volten och koncentrerade oss på att flytta bakdelen innan vi tog galopp, när vi bröt av från galoppen skulle vi direkt in på en mindre volt och flytta baken sen ut på den stora och vända genom volten igen, sen samma sak i andra varvet. Sen bröt vi av till skritt och pustade lite.

Efter skrittpausen började vi arbeta i skritt på en fyrkant och flyttade baken i varje hörn, innan vi började jobba på en mindre volt och flytta baken i varje steg, sen samma sak i traven, sen ökade vi ut på en större volt och böt varv och gjorde samma sak där.

Sen tog vi galopp igen, och den här gången på en mindre volt och lite kortare galopp, samma sak i båda varven innan vi avslutade med att vända genom volten ett par gånger, och guuuud så fin hon var.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0