Hur det ligger till med Bella

I måndags var vi ju på återbesök med Bella, hon markerade på böjprovet när vi böjde HB. Longerade och red också i alla gångarter, och hon markerade lite där med, men långt ifrån lika mycket som innan behandlingen. Hon rörde sig även mycket mjukare och bättre med hela kroppen. Så vi sprutade SI-leden och intertransversalleden igen. Så jag ska gå med henne 30-60min om dagen i 14 dagar, efter det är det tömkörning i skritt och trav 10-20min + minst 10min skritt före och efter varannan dag i två veckor. Och sen efter det ska jag rida henne 2 gånger i veckan med 30min skritt, 10min trav och 2min galopp, varva det med tömkörning 2 gånger i veckan som innan fast nu ska jag ha upphöjda cavalettibommar, och restrerande dagar ska hon skrittas i skogen 45min antingen för hand eller uppsuttet. Och när jag gjort det i 2-3 veckor ska vi höras med hennes veterinär över telefon. 
Snart så♥
 
Den 1 september flyttar hon även till Askersundsbyn, tror att det kommer bli super!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0