Stalldag

Hej! I skolan idag har jag haft två lektioner, först svenska och sen yrkesteknik. Bredspacklade ett rum, och de gick väl bra. Tog en promenad till farmor när jag kom från bussen och efter det körde hon hem mig, stannade i hamnen och köpte glass. Sen skyndade jag mig och byta om och gick upp till stallet och gjorde i ordning Bella. Red ut på henne i ca 1,5h, och hade bara linne på mig, superskönt! Avslutade med att rida ett dressyrprogram (fast utan galopp då) och det gick över förväntan! När jag kom hem tvättade jag henne och mockade, sen gick jag ut o gick med henne en sväng så hon fick beta. Släppte in henne i boxen med lite Hö efter det. Sen borstade jag lite på Miller och mös med honom. 
Gick in igen och börja med maten, blev tacogratäng, första gången jag gjorde det och det blev supergott! Sen upp i stallet igen och mös med Bella, och kvällsfodrade båda två och tog bort lite skit i deras boxar. Kom in 22.30, och har plockat lite på mitt rum och i köket och tagit en dusch, nu ska jag sova. Godnatt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0