Pay and jump 2/2

Hej!
I söndags var jag ju iväg på pay and jump och hoppade 90cm två gånger.
 
Första så glömde jag benen, va skitnervös så kan bero lite på det tyvärr, första och andra blev bra sen fick jag inte upp henne ordentligt efter andra så jag inte hann byta galopp, så hon bröt till trav och fatta rätt precis innan hindret så blev pet, sen full fart till nästa hinder och fick inte ut henne ordentligt och det var en lite svårare sväng till femman, så vi kom fär nära och det blev ett pet. Sen korsgalopp över en stor oxer, men det gick. Vidare på 7an och 8an sen tvärnit på sista, blev väldigt förvånad över att hon stannade.. Kom över den tillslut.
 
Ut och leta på tränare och fråga om man skulle hoppa 90cm igen eller ta 1m, men fick bli 90cm är ju ändå första gången ute sen i maj 2013. 
 
Andra va jag lika nervös men använde benen mycket mer och gick bra, men samma sak på trean, sen efter fyran fick jag ut henne ordentligt så vi kom över femman lätt, gasa på lite mot oxern så blev att hon hoppa av för tidigt men klarade det bra, och resten gick utmärkt och va felfritt.
 
Är väldigt nöjd med tanke på att vi tränat hoppning två gånger sen i somras, så både hon och jag är lite loja, ändå red jag mycket bättre än vad jag gjort förut, och var lugn, även fast jag var skitnervös! 
 
 
Höjden är ju inga problem iaf.. ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0