Karlskoga Ridklubb 30/3 2013

80cm LD-10 clear round
 
Framridning/-hoppning:
Bella kändes superfin, var lyhörd och var hur mjuk och fin som helst, var jättekort framridning, för man kunde bara skritta ute och ridhuset fick man bara vara 4-5st i taget. Ökade traven på långsidorna och fick några jättefina ökor, sen gjorde jag samma sak i galoppen innan jag hoppade fram, fick jättebra hopp. Så nöjde mig där och travade runt lite innan jag fick skritta ner till banan.
 
Banan:
Hade ett bra tempo, hon var fin och lyhörd, hoppade ettan enkelt, kommer jättebra mot tvåan men där slarvar hon med benen och petade, trean, fyran, femman, sexan och sjuan hoppar vi bra, sen glömmer jag banan och rider runt halva ridhuset innan jag kommer på den igen, så rider ner och hoppar de två sista.
 
Petet var bara slarv av Bella, sen var det klantigt av mig och glömma banan. Ben jag är nöjd med Bella.
 
90cm LD A:A
 
Framridning/-hoppning:
Fick ingen bra känsla alls här, hoppade räcket två gånger kom någorlunda bra, sen tar vi oxern och Bella stoppar en gång, andra gången stoppar hon men hoppar stillastående, tredje gången är jag med ordentligt och hon flyger över, det fick räcka.
 
Banan:
Red på att ta igen slarvpetet och glömmabortbanan ridningen i förra klassen. Med en dålig känsla från framhoppningen. Red på ordentligt, kom fel till 10 så hon kom snett, men drev på lite extra och hon hoppa det lätt, alla hindren tog hon med lätthet, och slarvade ingenting, vissa opp var underbara.

Felfria och därmed delad 1a placering.
 
 
Vår första omhoppning, vår andra lokala tävling, vår första lokala rosett, blågul
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0